ik heb van de bevalling een wijde vagina aan overgehouden. weet iemand middelen of tips om je vagina strakker te maken. of heeft iemand tips.

ik geniet niet meer zo van de sex. en mijn orgasmes zijn niet meer zo sterk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
46.9K

Antwoorden (11)

Helaas, om het maar even plastisch te maken, een uitgerekt elastiekje komt ook nooit meer terug in zijn oude vorm tenzij je er een stukje uitknipt. Dus voor zover er een operatie voor is lijkt mij dat het enige.

De andere klachten die je geeft begrijp ik echter niet zo goed.

Ik heb ooit weleens mannen horen klagen (probeerden ze indruk mee te maken, tegendeel was het geval, bij mij ten minste, brrrrrr) dat de sex met hun vrouw minder fijn was omdat ze niet zo strak meer was, maar volgens mij maakt het voor vrouwen niet zo veel uit, alles zit er nog.

Wat mogelijk anders is, is de rest van je leven en dat kan wel zijn weerslag hebben

Ga anders, voordat je operaties ed overweegt eens een keertje langs bij een sexuoloog, misschien is er nog wel een andere oplossing
13 jaar geleden
Je geeft niet aan hoelang het geleden is dat je bevallen bent, maar je lichaam heeft tijd nodig om weer "in model" te komen. Ook je w.s. slappe buik zal wel wat strakker worden dan direct na de bevalling.
En ook de sex en de orgasmes komen wel weer terug hoor. Neem de tijd.
Er is nogal wat gebeurd tijdens zo'n bevalling. Onderschat dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dat! plus van mij
Het fijne weet ik er niet van, maar ik weet wel dat Surinaamse vrouwen hier diverse methodes, kruidenstoombaden, voor hebben. Zie hier: http://osodresie.wikispaces.com/file/view/Artikel+NRC+Strak+en+fris.pdf .
De klassieke bekkenbodemoefeningen kunnen ook helpen (NEE, niet 'stippeltjes plassen' want dat is schadelijk voor je blaas!), je kunt naar een fysiotherapeut gaan die daarin gespecialiseerd is. Je kunt ook (gewoon terwijl je rechtop zit) je onderbuikspieren aanspannen terwijl je uitademt, even vasthouden, loslaten en weer inademen. Doe dit een paar keer achter elkaar, en dan een paar keer per dag - net zoals je andere spieren traint zul je het een tijdje moeten volhouden, maar het kan wel werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+
Klinkt raar maar vaak een orgasme krijgen. Je moet eens weten hoeveel spieren je traint. Verder ben ik het met Nienke eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wat grappig, ik wist niet dat dat zoveel spiertraining was. Dat is nog eens een leuke oefening om te doen, haha.
Ik weet toevallig dat je die kunt trainen. Er zitten namelijk spieren bij je vagine die kunnen zorgen dat je vagina weer in "shape" komen.

Dit kan door straaltjes te plassen betekend dat wanneer je gaat plassen, de plas steeds onderbreekt en weer verder gaat. Nou dan span je je spieren dus aan. Verder kun je die trainen door je bekkenbodem spieren te trainen.

Bekkenbodemspieren kun je trouwens trainen door op je rug te liggen met je handen plat langs je lichaam. Til dan je bekken op (zonder hulp van je handen, je hoofd en je bovenlichaam blijven liggen) en druk omhoog. Doe dit elke dag minstens 5 minuten. Zo krijg je meer contrôle over je onderlichaam en je orgasmes zijn krachtiger.

Voor je vaginaspieren kun je ook ben-wa-ballen kopen in een sexshop. Dat zijn kleine metalen kogeltjes die je in je vagina stopt. Let er op dat ze van metaal zijn hoor. Door het gewicht floepen ze eruit, maar dat moet je dus tegenhouden door je vaginaspieren te knijpen. Door dit regelmatig te doen worden je spieren getraind en zal jouw man of vriend tijdens sex niet meer weten hoe hij het hééft!

Verzorg verder die balletjes door ze na ieder gebruik goed te wassen met water en zeep, droog ze af met een schoon doekje en leg ze ergens in dat alleen maar voor de balletjes gebruikt wordt. Je kan ze wikkelen in een schoon washandje of iets dergelijks.

Sommige Surinaamse vrouwen nemen ook een heet zitbad met bepaalde kruiden die ervoor zorgen dat je vaginaspieren strak staan. Daarmee kan ik je niet helpen. Die kruiden groeien in Suriname en je zou het ook regelmatig moeten doen. En aangezien die kruiden hier niet groeien is het onbegonnen werk. Ik geloof wel dat hier en daar in Surinaamse kulturu winkri'sdie kruiden verkocht worden, maar om dat regelmatig te doen zou ook te duur worden denk ik. Maar nu weet je in ieder geval dat het gedaan wordt.

Ps. Volgensmij zijn die kruiden wat hierboven staan benoemd de goede !

Succes ermee

Luc0s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET NIET NIET "stippeltjes" gaan plassen!!!! NOOIT DOEN! Als je dat doet, kan het er op termijn toe leiden dat je blaas niet meer geheel geleegd wordt, urine blijft in de blaas achter en dan kun je doodziek worden.
Zie mijn antwoord: gewoon terwijl je zit die spieren aanspannen werkt prima, maar het is toch het beste als je het leert via/van een bekkenbodemtherapeut.
Kristal
13 jaar geleden
absoluut met je eens Hippo.
Alle vrouwen houden een wijde vagina over na een bevalling.
Normaal gesproken heeft een orgasme niet zo veel te maken met de "strakheid" van je vagina. Zeker de sterkte van een orgasme niet.

Maar je zegt niet hoe lang die bevalling geleden is.
Het duurt natuurlijk wel even voordat je lichaam helemaal hersteld is.

Je kunt wel zelf simpele bekkenbodemspieren oefeningen doen:

http://www.depend.nl/urineverlies/bekkenbodemoefeningen/

http://www.umcutrecht.nl/zorg/patienten/onderzoek/O/oefeningenterversterkingvanuwbekkenbodem/oefeningen.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kinesitherapeut weet daar raad mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een minnaar zoeken met wat forser gereedschap zodat "het zeil" weer wat meer gespannen word bij het bedrijven van de liefde.
Size matters!!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst in een tijdschrift een positieve review gelezen over de Secret Ceres: een vaginale kruidenstaaf van witte klei, granaatappel en calciumcarbonaatkristallen, die je vagina niet alleen reinigt, maar ook strakker maakt. De review was alleen wel op de mening van 1 vrouw gebaseerd.
http://elasira.com/dames_nl/producten/diversen/secret-ceres-r.html

Verder bestaan er apparaatjes waarmee je je bekkenbodemspieren kunt trainen. Google maar op 'bekkenbodemspieren trainen apparaat'.
En lees dit artikel eens: http://www.toostylish.nl/page.php?tid=2&cid=60&id=4285
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je niet gewoon een verzakking dan wordt de operatie vergoed!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de spieren trainen of er een extra hechting bij laten zetten na de bevalling